20 sierpnia 2013

Drożdżówki z nektarynkami

Zapach pieczonego ciasta roznoszący się po domu...
Uwielbiam...
Wolny dzień, wszystko odbywa się bez pośpiechu...I miło jest na deser zjeść coś własnego:)
Tym razem drożdżówki (inspiracja)- akurat z nektarynkami, z cudowną kruszonką...
Zapraszam!


Składniki ( 6 bułeczek):
- 250 g mąki luksusowej - ja użyłam puszystej firmy Lubella do wypieku ciast drożdżowych
- 2 żółtka
- 50 g masła
- 30 dkg cukru
- 150 ml słodkiej śmietanki 12% (użyłam łaciatej do kawy)
- pół opakowania drożdży suchych
- szczypta soli
- owoce do środka- u mnie były to akurat 3 spore nektarynki

Kruszonka:
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 1/2szklanki mąki - tej co poprzednio
- 50 g masła

Wykonanie:
1. Masło stopić i ostudzić.
2. Śmietanką podgrzać - ma być letnia.
3. Do większej miski przesiać mąkę, wsypać cukier, sól, dodać żółtka i drożdże.
4. Wlać letnią śmietanką i stopione, wystudzone masło.
5. Ja chwilę wyrabiałam mikserem- z hakami- do lekkiego połączenia.
6. Wyrobić ciasto ręcznie- powinno być elastyczne. Przykryć ściereczką i odstawić na bok do wyrośnięcia.
7. Przygotować kruszonkę - wszystkie składniki zagnieść do połączenia i wstawić do lodówki.
8. Z ciasta odrywać kawałki, formować w rękach okrągły placuszek, nałożyć owoce, końce zagnieść do środka.
9. Bułeczki ułożyć na blasze- ja zrobiłam troszkę odstępu, ale i tak bułeczki jak urosły to się złączyły i były odrywane:).
10. Posypać kruszonką.
11. Piec około 30 minut w 180 stopniach - sprawdzać patyczkiem.
Były pyszne! Bo nie ma to jak własne przysmaki :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz