8 sierpnia 2013

Babeczki z malinami i polewą czekoladową

Od czasu do czasu babeczki trzeba sobie po prostu zrobić:) Dla własnego zdrowia psychicznego! I ku radości wszystkich poczęstowanych!
Tym razem babeczki z malinami i czekoladą... Jedno z moich ulubionych połączeń:)



Składniki:
- 1 1/4 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 jajka
- 140 g masła
- 3/4 szklanki cukru
- aromat cytrynowy
- około 1/2 szklanki jogurtu greckiego lub maślanki
- maliny

polewa:
- tabliczka czekolady min 65% kakao
- około 30 g masła

Wykonanie:
1. Masło z cukrem ucieramy na puszystą masę.
2. Dodajemy jajka- pojedynczo, po każdym dodaniu miksować.
3. Dodajemy aromat. Miksujemy.
4. Dodajemy mąkę przesianą z proszkiem i sodą. Miksujemy do połączenia.
5. Dodajemy jogurt lub maślankę. Delikatnie wmieszowujemy:)
6. Wlewamy do formy do 3/4 wysokości- w środek każdej babki wtykamy malinkę.
Pieczemy około 20-30 minut w 170 stopniach do suchego patyczka.
W muffin maker każdą partię piekłam około 15 minut.
Studzimy.
Przygotowujemy polewę: roztapiamy masło. Ściągamy z palnika i wrzucamy do niego pokruszoną czekoladę. Mieszamy do połączenia. Musi powstać gładka masa.

Ja każdą babę posmarowałam czekoladą na wierzchu i udekorowałam malinką- tak aby po zastygnięciu czekolady malinka się ładnie wpasowała i była przytwierdzona czekoladową masą:)
Mniam! W sam raz na lato!

                                     

3 komentarze:

  1. Moje zdrowie psychiczne jest bezpieczne, zatem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje stanowczo też:) czasem myślę, że aż za bardzo;)

    OdpowiedzUsuń
  3. na prawdę słodko wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń