12 lipca 2013

Placuszki z ricotty z jabłkami

Placuszki z ricotty-ciąg dalszy:) bo smakują bardzo... puszyste, delikatne, rozpływające się w ustach... W sam raz na leniwe, trochę dłuższe śniadania:) Tym razem z kawałkami jabłka.

Składniki:
- ser ricotta-opakowanie 250g
- 1/2 szklanki mleka
- 1 jajko
- 2 żółtka
- 2 szklanki mąki - ja dałam zwykłej pszennej
- 1 łyżka roztopionego masła
- cukier waniliowy
- cukier cynamonowy
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżka miodu
- szczypta soli
- jabłko- jedno większe

Wykonanie:
Cukier ucieramy z jajkami. Dodajemy ricottę, masło, sól i mleko. Miksujemy chwilę do połączenia składników. Wsypujemy mąkę, proszek i oba cukry- waniliowy i cynamonowy. Miksujemy ponownie. 
Jabłko obieramy i kroimy na małe plasterki. Wrzucamy do masy i je delikatnie wmieszowujemy:).
Smażymy na złoto.
Mi wyszło około 15 sztuk- takich średnich placków- naprawdę można się najeść:)
Ja je pałaszowałam z boróweczkami. Mniam!
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz