24 lipca 2013

Placuszki z batata z czosnkowym sosem

Jeśli macie batata i nie wiecie co z nim zrobić to gorąco polecam Wam te placuszki! Fajne, lekkie a do tego sycące. Pyszny obiad w sam raz na lato:)Ja właśnie zakupiłam kolejnego batacika i je ponownie zrobię:)

Co nam potrzeba:
- 1 batat- ugotowany
- 2-3 ziemniaki- ugotowane
- 2 łyżki oleju
- 1 jajko
- 60 g mąki
- 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
- 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
- posiekany koperek
- papryka czerwona pokrojona w drobną kosteczkę
- kukurydza
- sól, pieprz

Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę lub stłuc. Dodać olej, jajko, mąkę, jogurt. Wymieszać. Wsypać posiekany koperek, drobno pokrojoną paprykę, kukurydzę i czosnek. Wymieszać ponownie. Doprawić do smaku. Smażyć na złoto.
Ja podałam je z szybkim sosem czosnkowym:
- jogurt naturalny
- 3-4 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
- koperek
Wszystko wymieszać i gotowe:)
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Jakiś czas temu zakochałam się w smaku słodkich ziemniaczków! Placuszki z nich muszą być pyszne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też! i była to miłość od pierwszego ugryzienia :D Placuszki są warte każdej minuty poświęconej na ich przygotowanie!

    OdpowiedzUsuń