26 lipca 2013

Makaron z brokułem, cukinią, pomidorkami i serem peyniri

Dziś propozycja obiadowa  bezmięsna:) Z wykorzystaniem serka zwanego Peyniri (choć w oryginale zwie się Peynir). Jest to turecki ser solankowy, w smaku podobny do fety. Poznałam go niedawno (podczas spóźnionej podróży poślubnej do Turcji właśnie;)) ale bardzo polecam- do obiadów, sałatek czy kanapek. Ma dość twardą konsystencję przez co łatwo go pokroić w kostkę, która nawet podczas podgrzewania pozostaje dość zwarta. Ja swój peyniri zakupiłam w Kauflandzie - opakowanie kosztowało niecałe 5 złotych i następnym razem kupię ich zdecydowanie więcej:). A wykorzystałam go do przygotowania makaronu z warzywami. 



Składniki:
- makaron pełnoziarnisty- ja użyłam świderki Lubelli
- brokuł
- cukinia
- ser peyniri
- pomidorki koktajlowe
- mieszanka ziół dalmatyńskich
- kilka kropel oliwy

Wykonanie:
1. Brokuła kroimy na różyczki i gotujemy w lekko osolonej wodzie do miękkości. Pod koniec gotowania wsypujemy łyżeczkę cukru. Odcedzamy i odstawiamy.
2. Makaron gotujemy wg przepisu. Odcedzamy i odstawiamy.
3. Cukinię myjemy, obieramy i kroimy na drobne plasterki.
4. Pomidorki myjemy i kroimy w plasterki.
5. Ser- odsączamy i kroimy w kosteczkę.
6. Do większego rondla wkrapiamy oliwę i wrzucamy brokuła i cukinię. Chwilę podsmażamy. Wsypujemy zioła. Nie zapominamy o mieszaniu:) Następnie wrzucamy ser i pomidorki. I podsmażamy chwilkę cały czas mieszając.
7. Na koniec wsypujemy do rondla makaron i bełtamy z warzywami tak, aby się wszystko ładnie połączyło.
8. Podajemy na talerz i się delektujemy:)
Naprawdę- bardzo fajny i sycący obiad!
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz