28 czerwca 2013

Leniwe kluski z bułką tartą

Propozycja na bezmięsny obiad:) Niekoniecznie piątkowy! Leniwe z bułeczką...mmmmm....aż się rozmarzyłam... Trochę jest z nimi pracy ale czasem można dłużej pobaraszkować w kuchni;) 
przepis jest oczywiście wg mojej ulubionej miary "na oko";)- obiad 2- osobowy.

Co nam potrzeba:
- ziemniaki - wzięłam z 7 sztuk średnich
- mąka- tyle ile zabierze ciasto;)
- jajko
- sól
- ser zmielony - ja użyłam piątnicy twaróg półtłusty - 250 g

Wykonanie:
Ziemniaki ugotować, ostudzić i stłuc - albo przecisnąć przez praskę. Wykładamy kopkę ziemniaków na stolnicę, robimy dziurkę - wbijamy jajko. Sypiemy szczyptą soli. Dodajemy ser i mąkę - zagniatamy - mąki dajemy tyle, ile zabiera nam ciasto. Powinno odchodzić od rąk. Z ciasta robię wałeczki a z nich wykrawam kluseczki:) Wrzucam na gotującą, osoloną wodę i gotuję może z 3-4 minuty.
Ja podałam je z bułką tartą.
Dawno ich nie jadłam i powiem Wam- było pysznie i słodko!
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję smacznego bloga!

    Chciałabym zaprosić Ciebie na stronę znajdzprzepisy.pl oraz do dodania swojego bloga na listę TOP BLOGI, gdzie dołączyło już ponad 1300 blogerów! ;)
    Byłoby mi bardzo miło, jakby i Twoje przepisy znalazły się u nas i tym samym trafiły do jeszcze większego grona odbiorców!

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Przepraszam, że tutaj piszę, ale nie znalazłam danych kont. na blogu :)
    Życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! zarejestrowałam bloga- i wkleiłam bannerek do siebie:) Pozdrawiam i życzę również miłego dnia oraz weekendu!

      Usuń