26 czerwca 2013

Jogurtowe ciasto truskawkowe

Przepisy z póżółkłych zeszycików naszych Mam czy Babć- zawsze sprawdzone, z uwagami na marginesach...Uwielbiam przeglądać zeszyt mojej Mamci! I z niego wyszło takie oto ciasto- z truskawkami- póki jeszcze są i póki moja alergia na nie się skończyła- trzeba wykorzystać! Ciasto z cyklu jednogarnkowych- robi się je szybko a jeszcze szybciej znika z blaszki- i wiadomo- że najlepiej smakuje jeszcze ciepłe;) Zapraszam na jogurtowe ciasto truskawkowe!

  Co nam potrzeba:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 3/4 szklanki cukru
- 2 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 125 g masła roślinnego
- 300 g jogurtu naturalnego
-  cukier waniliowy
- cynamon
- cukier puder- do dekoracji
- truskawki- około 300-400 g






Wykonanie:
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy jajka i ucieramy dalej. Przesiewamy mąkę z proszkiem, dodajemy i miksujemy.  Wsypujemy pół opakowania cukru waniliowego. Wlewamy jogurt i mieszamy - można dalej mikserem lub drewnianą łyżką. Powstała masa powinna być dość płynna- taką oto wylewamy na tortownicę. Na niej układamy truskawki- wierz posypujemy cukrem i cynamonem.
Pieczemy w 170 stopniach około 40-50 minut - sprawdzamy patyczkiem.
Ja udekorowałam je cukrem pudrem i podałam z odrobiną bitej śmietany:) A co! Należy mi się ;)
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz