14 maja 2013

Śniadaniowe placki ricottowe

Doskonała propozycja na niedzielne, leniwe śniadania...mmmmm rozpływające się w ustach placuszki... Kiedy zobaczyłam ten przepis na kwestii smaku, wiedziałam, że go zrobię:) Nic nie zmieniałam- dodałam jedynie cukier migdałowy (moim zdaniem cukier ten dodaje fajnego smaczku) a banany położyłam obok placuszków:) Są boskie, cudowne, aksamitne...i długo mogłabym jeszcze wymieniać:) Za Autorką powtarzam przepis- potrzeba nam:
-1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
- 3 łyżki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- cukier migdałowy
-  szczypta soli
- 250 g serka ricotta (obecnie jest w promocji w Biedronce:))- ja użyłam z serii Food&Joy z sieci Alma
- 2  jajka

- 2 łyżki  oleju + olej do smażenia
- około 1/4 szklanki mleka

- 2 banany

Wykonanie:
Zmiksuj ricottę, jajka i olej. Dodaj składniki sypkie- mąkę, sól, cukier, proszek do pieczenia i cukier migdałowy. Jeśli masa jest za gęsta- dodaj mleko. Łyżką lub małą chochelką położyć masę na patelni. Placuszki smażyć na złoto. Położyć na papierowym ręczniki aby ociekły z ewentualnego tłuszczu.
Ja podałam w towarzystwie Pana Banana:)
Nie jest to mało kaloryczne śniadanko ale cóż...:) raz w tygodniu można sobie pozwolić;)
Smacznego!

3 komentarze: