3 maja 2013

Najszybszy placek ze śliwkami i rabarbarem na mące dyniowej

A dziś będzie modyfikacja mojego ulubionego ciacha- najszybszego placka ze śliwkami:)przepis na niego jest tu. W szafce miałam mąkę dyniową i pomyślałam- dlaczego nie spróbować? Tak więc wyszło pyszne, pachnące ciasto:)Mało pracy, mało brudnych naczyń a efekt przeszedł moje oczekiwania! Cudownie zacząć dzień w mieszkanku pachnącym ciastem...Mmmmm...

Składniki:
- 1/2 kostki margaryny  (Kasia,Kruszwica)
- 20 dkg cukru- ja użyłam brązowego   

- 4 jajka
- 20 dkg mąki pszennej
- 10 dkg mąki dyniowej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- około 1/2 szklanki mleka
- cukier waniliowy
- śliwki, rabarbar
- cukier puder do posypania

Wykonanie:
1.Margarynę stopić i ostudzić.
2. Do przestudzonego tłuszczu dodać cukier i jajka. Zmiksować na gładką masę.
3.Dodać obie mąki, proszek do pieczenia i cukier waniliowy. Wlać mleko. Zmiksować. Nad konsystencją balansujemy mlekiem. Ciasto powinno być lejące.
4. Wsypać pokrojone owocy- ja miałam śliweczki i rabarbar.
5. Piec około 35-40 minut w 170 stopniach. Sprawdzać patyczkiem.
6. Posypać pudrem.
Delektować się aromatem a potem samym ciastem:)
Mniam!

                                      



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz