22 maja 2013

Cudnie kremowa zupa marchewkowa

Tak mnie naszła ochota na kolorową zupkę. I kremową w dodatku. I pachnącą. I tak powstała ona- kolorowa marchewkowa zupka kremowa:) Nie ma dużo składników, szybko się ją robi i jeszcze szybciej zjada:) U mnie z orientalną nutką - bo jak już zacznę przyprawiać to nie mogę przestać;) Za oknem deszcz i znowu szaro więc jej kolor poprawi nastrój no i ten beta karoten:)- lato się zbliża więc, żeby sobie poprawić troszkę koloryt ciałka zupka marchewkowa jest jak najbardziej wskazana!

Potrzeba nam (2 osoby, 2 dni):
- 6 marchewek - średnich               
- 2 pietruszki
- cebula
- imbir
- curry
- garam masala
- śmietana- 18%
- orzechy włoskie
- 1,5 litra bulionu warzywnego

Wykonanie:
Marchewki i pietruszki obieramy i kroimy w kosteczkę. Zagotowujemy bulion i wrzucamy do niego marchewki i pietruchy. Cebulkę siekamy i podsmażamy na patelni z odrobiną z każdej z przypraw. I wrzucamy także do wywaru. Gotujemy do miękkości. Odstawiamy z kuchenki i miksujemy na krem. Zupka wraca z powrotem na kuchenkę- dodałam odrobinę śmietany i jeszcze troszkę przyprawiłam- sprawdzajcie i smakujcie- żeby nie było za ostro:). Podałam z kroplą śmietany i pokruszonymi orzechami.
Pysznie było!:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz