23 maja 2013

Ciasto- rabarbar, budyń i płatki owsiane

Miałam straszną ochotę na ciacho z rabarbarem- przepis od Babci gotowy, ja też, masełko wyjęte odpowiednio wcześniej...staję na stolnicą i ... mam całe 1,5 szklanki mąki...i milion przekleństw lata po głowie:) No ale do sklepu nie pójdę bo mi się po prostu nie chce ;) Tak więc dziś będzie modyfikacja Babcinego przepisu- oryginał zrobię przy najbliższej okazji. Jednak ostrzegam- nie jest to ciasto dla fanów słodkości- a jest to zasługa rabarbaru i moja- bo nie dałam zbyt dużo cukru. Ale czy wszystko zawsze musi być słodkie? Wystarczy, że mam słodkiego Męża :* No to pieczmy!


Potrzeba nam:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 1,5 szklanki mąki razowej
- 1 szklanka płatków owsianych
- kostka margaryny (ja miałam Kasię)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 150 g cukru pudru
- budyń śmietankowy
- rabarbar - ja zużyłam 3 dosyć długie laski
- cukier puder - do dekoracji
- płatki migdałowe

Wykonanie:
1. Obie mąki, płatki, cukier puder, proszek do pieczenia i masło zagniatamy. Powstałe ciasto dzielimy na 2 części - jedna większa od drugiej (jedna będzie na spód, druga na kruszonkę)  i wstawiamy na około 30 minut do lodówki.
2.W międzyczasie możemy przygotować budyń wg przepisu na opakowaniu. 
3. Rabarbar tniemy na małe kawałeczki i odkładamy na bok bo zaraz będzie nam 
potrzebny:).
4. Spód tortownicy wylepiamy ciastem- jednak nie za grubo. 
5. Na to wylewamy budyń i sypiemy rabarbar. Drugą kulę ciasta rozdrabniamy i rozsypujemy po wierzchu ciasta- tworząc jakby kruszonkę. Na sam wierzch sypiemy trochę płatków migdałowych.
Piekłam około 40 minut w 170 stopniach. 
Niestety nie da się do suchego patyczka więc trzeba obserwować ciasto przez szybkę.
Udekorowałam cukrem pudrem- bo najprostsze rzeczy są najsmaczniejsze:)
Pycha!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz