9 maja 2013

Chrzanowy krem kalafiorowy

Zupa kalafiorowa to mój numer 2 po ukochanej pomidorowej! Lubię ją w formie kremu i w formie powiedzmy to pływająco -  farfoclowej:) Dziś mam dla Was propozycję na zupkę - krem, którą robi się dość szybko- najdłużej trwa ugotowanie głównej postaci tegoż przedstawienia:) No to bez zbędnych wstępów gotujemy!

Potrzeba nam (2 osoby, 2 dni):
- kalafior - średniej wielkości                    
- 1,5 litra bulionu warzywnego
- mleko- niecałe 1/2 szklanki    
- gałka muszkatołowa
- chrzan - użyłam Polonaise
- sól, pieprz
- śmietana- 18%
- pestki dyni

Wykonanie:
Kalafiora obieramy z liści, dzielimy na małe różyczki i gotujemy w leciutko posolonej wodzie około 30 minut.
Pod koniec gotowania wsypujemy łyżeczkę cukru. Odcedzamy. W  międzyczasie zagotowujemy bulion, do którego wrzucamy kalafiora. Chwilę gotujemy. Studzimy. Blendujemy na w miarę gładki krem. Wstawiamy z powrotem na gaz i dodajemy trochę mleka, 2-3 łyżeczki chrzanu (próbujcie!- ilość zależy kto lubi jaką ostrość!), gałkę, sól  i pieprz. Mieszamy i zagotowujemy.
Ja podałam z kroplą śmietany i pestkami dyni! A ty?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz