9 marca 2013

Czekoladowo - bananowe wegańskie słodkości

Ciast wegańskich ciąg dalszy:) i będzie jeszcze trochę bo mi się bardzo spodobało i zasmakowało!
Niby takie będzie niepozorne, bez jajek (czyli pierwsza myśl- jak to się będzie trzymać:))- ale pyszne!
No i oczywiście czekoladowe:) Bo czekolada to to, co tygryski lubią najbardziej!
Inspirowałam się tym przepisem.
No to zaczynamy!



Potrzeba nam:
- 2/3 szklanki mąki kukurydzianej
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia (ja użyłam bezglutenowego, zakupionego w sklepie eko-market.pl )
- tabliczka 100 g czekolady gorzkiej, o zawartości 70 % kakao- starłam ją na drobnej tarce
- 2 łyżki ciemnego kakao bez cukru (użyłam deco morreno)
- 3/4 szklanki oleju roślinnego
- 3 banany - praktycznie brązowe, bardzo dojrzałe
- 1/2 szklanki wody lub mleka sojowego (ja miałam akurat mleko sojowe)
- płatki migdałowe do dekoracji

Przygotowanie:
Banany mordujemy widelcem- na bardzo drobno w misce/garnku. Wlewamy do nich olej i delikatnie mieszamy aby się połączyły oba składniki. Dodajemy suche składniki: obie mąki, proszek do pieczenia, kakao. Mieszamy wszystko do połączenia. Wsypujemy startą czekoladę. Mieszamy. Na koniec wlewam wodę/mleko. Wszystko łączymy na gładką masę - żeby nie była za bardzo zbita. 
Przelewamy do formy, układamy migdały i pieczemy.
Około 50 minut, w 180 stopniach, do suchego patyczka.

Powiem Wam, że oczywiście najlepiej smakuje jeszcze ciepłe z kropelką śmietany 30%:)
Po prostu obłędne! 




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz