4 lutego 2013

Muffinki wytrawne po raz pierwszy- feta,oliwki i suszone pomidory

Muffinki nie zawsze muszą być słodkie. Postanowiłam zrobić je tym razem na słono. Przyznam szczerze- mój pierwszy raz - nigdy nie jadłam i nigdy nie robiłam więc nie wiedziałam do końca jak wyjdzie.
Ale wyszły super! Na pewno je powtórzę!



Składniki:
- masło - 100g
- jajka - 2 sztuki
- mleko - 200 ml (można zastąpić gęstą śmietaną w ilości 2/3 szklanki)
- mąka - 2 szklanki (ja użyłam akurat pełnoziarnistej)
- proszek do pieczenia - 2 płaskie łyżeczki
- sól, pieprz, zioła prowansalskie
- suszone pomidory
- feta
- oliwki

Muffinki zrobiłam tak:
1) 100 g masła roztopiłam i ostudziłam.
2) W misce wymieszałam : 2 jajka, 200 ml mleka, ostudzone masło.
3) W drugiej misce wymieszałam: 2 szklanki mąki pełnoziarnistej, 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia (ja użyłam bezglutenowego, który zakupiłam w eko-market), szczyptę soli, pieprz, zioła prowansalskie
4) Suche składniki wrzuciłam do mokrych i wymieszałam mikserem.
5) Suszone pomidory posiekałam i troszkę odsączyłam z zalewy, sera feta rozdrobniłam, oliwki posiekałam. Wrzuciłam je do miski i wmieszałam delikatnie w masę.

Ja piekłam w swoim muffin maker - około 10-12 minut.
Wyszły piękne- kolorowe, wilgotne, smaczne!



Teraz myślę, że będę eksperymentować z różnymi farszami do nich, bo jest to fajna alternatywa dla słodkich babek. Przecież ciastka nie muszą być zawsze słodkie:)

2 komentarze:

  1. Idealne jako przekąską na imprezie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie - na 2-3 kęsy, w sam raz na szybkie zagryzienie:)

    OdpowiedzUsuń