21 stycznia 2013

PIASEK

Bardzo lubię to ciasto- nie jest za słodkie, łatwe w przygotowaniu, rośnie niezbyt wysokie i nie jest zapychające:) Przepis mam od Mamy, kiedyś piekłyśmy je bardzo często ale ostatnio poszło w odstawkę i postanowiłam do niego powrócić. Wszystkim smakowało więc będę wracać częściej:)

Nazwa pochodzi od tego, że nie zagniata się go tylko miesza ze sobą składniki, aż powstanie coś na kształt mokrego piasku, który przesypujemy do formy. 

Składniki na ciasto:


- 2 szklanki mąki Krupczatki,
- 2 żółtka
- ½ kostki margaryny
-3-4 łyżki kakao
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-¾ szklanki cukru kryszt.
- cukier wanil.
Wszystkie składniki wyrobić palcami, ma być „piasek”, włożyć do lodówki. Białek nie wyrzucać- przydadzą się za chwilę :)




Masa:  3 serki homo (zwykłe lub waniliowe)
             3 żółtka
             ½ kostki margaryny
             1 łyżka mąki ziemniaczanej
             2 cukry wanil.
             1 szklanka cukru kryszt.


Wszystko razem utrzeć. Na końcu dodać do masy serowej piane ubitą z 5 białek (pozostałe).
Wymieszać delikatnie , dodać ewentualnie bakalie. 
Ciasto wyjąć z lodówki. Połowę ciasta wysypać na blachę. Na to wylać masę serową, wyrównać i posypać drugą połową ciasta.

Piec ok.40 – 45 minut  w 170 stopniach. Sprawdzać patyczkiem - ja w prodiżu piekłam 40 minut.
Wyszło bardzo smaczne- chrupiące u góry- potem pyszna masa serowa. Takie ciacha lubię!
Smacznego! 


2 komentarze:

  1. Oj ja niestety też...ale moje uzależnienia idą w boczki a nie gdzie indziej niestety;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń