16 stycznia 2013

Likier kawowy

Razem z pierniczkowym stanowią dla mnie fajny duecik na zimowe wieczory:)
Bajecznie prosty w przygotowaniu- niestety ma jedną wadę - za szybko znika;)
Moim zdaniem- może byc fajnym pomysłem na prezent, zwłaszcza jeśli podamy go w ładnej karafce czy pięknie ozdobionej butelce. Ja bym się bardzo ucieszyła z takiego prezentu, ale ponieważ go nie dostałam to sobie go zrobiłam sama :)

Aby go przygotować musimy się zaopatrzyć w:
-puszkę mleka skondensowanego słodzonego (ok. 400 g)
-wódka 38% - 200 ml
- 3 łyżki kawy rozpuszczalnej, rozpuszczone w około 80 ml wody
- butelka - wyparzona ( było go niecałe 0,5 litra) 
Czas przyrządzania: 5 minut :)

Można nie podgrzewać- tylko wrzucić wszystko do blendera i gotowe- jeszcze większa oszczędność czasu!

Przyrządzanie:
Mleko wrzuciłam do rondla, trochę podgrzałam. Dodałam kawę. Zamieszałam. Dodałam wódkę. Zamieszałam. No to by było na tyle:)
No jeszcze przelałam do butelki:)

I nic tylko degustować!

1 komentarz: