11 grudnia 2012

Pieczone jabłko z mascarpone

Mmmmmm... pieczone jabłuszko.... uwielbiam ten zapach rozchodzący się po kuchni...
Jakoś dziwnym trafem na tą przekąskę mam ochotę tylko w zimie:) 
Nam towarzyszył w niedzielne popołudnie:)

Potrzeba nam: jabłka - po 1 na osobę, goździki całe, mascarpone,cukier puder, migdały, orzechy, żurawina, różne inna bakalie jeśli macie tylko ochotę!

Odkroić czapeczkę od jabłka i wydrążyć środek z pestkami. Powbijać goździki w skórkę i czapeczkę, żeby jabłuszko przeszło ich aromatem. 
W miseczce mieszam mascarpone z 1-2 łyżeczkami cukru pudru (zależy od upodobania do słodkości), płatki migdałowe, posiekane orzechy i inne bakalie.
Jabłuszka faszeruję powstałą masą aż po korek;) i nakrywam czapeczką.

W prodiżu piekłam je ok. 20 minut- ale sprawdzałam co jakiś czas bo nie mam ani regulacji temperatury ani żadnych innych ułatwień w mojej maszynie i dlatego większość potraw trzeba robić na wyczucie i zaglądać przez szybkę do nich. 
Mniam! Tyle powiem:)


3 komentarze:

  1. zapach goździków w owocach - no rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się pieką to w domu tak pięknie pachnie, że mogłabym się przeprowadzić do kuchni i ułożyć przy szafce,gdzie mam moją maszynę piekielną - czytaj: prodiż :)

    OdpowiedzUsuń