7 listopada 2012

Najszybszy placek ze śliwkami

Tym razem ciasto.
Piec lubię- wszelkiego rodzaju ciasta, placki, babeczki, muffinki, ciasteczka i różne temu podobne słodkości.
Ciacho to jest naprawdę bardzo proste i bardzo szybkie do wykonania.
Zapraszam do pieczenia!

Składniki:


½ kostki margaryny (np. Kasia)
20 dag cukru
4 jajka
25 dkg mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 szklanki mleka
cukier waniliowy
75 dkg śliwek węgierek albo inne sezonowe owoce (rabarbar, truskawki, jagody)
cukier puder do posypania

Margarynę stopić  i przestudzić. Dodać do niej cukier i jajka. Utrzeć. Dodać mąkę – ja po raz pierwszy wykorzystałam mąkę z pełnego ziarna i myślę, że częściej będę ją zamieniać bo wyszło bardzo dobrze!


 Dodać mleko i proszek do pieczenia. Wymieszać.  Konsystencja powinna być gęsta ale jeszcze  lejąca (dochodzimy do niej balansując mlekiem). Wszystko wylewamy na formę do pieczenia.

Ja niestety nie posiadam jeszcze piekarnika-wynajmujemy mieszkanko a nie chcieliśmy nic kupować na szybko tylko potem coś lepszegoJ tak więc ja piekę w prodiżu , który był prezentem ślubnym moich Rodziców (ma 30lat! a to ja go użyłam po raz pierwszy!).
Tak więc- ja wlałam ciasto na papier, którym wyłożyłam prodiż. Śliwki wydrylować,przeciać na pół i poukładać dziurką po pestce do dołu.

W normalnym piekarniku piec ok. 40 minut w  170 st. C. Moja maszyna piecze je w ok. 35  min ale muszę sprawdzać czy już sie nie przypala.

Po  upieczeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem. Smacznego!




3 komentarze:

  1. Witam.Zakupilem wszystkie składniki w polskim sklepie...i startuje mieszac składniki.Przekonalo mnie 3-cie zdjecie(wygląd jak z dzieciństwa).Oczywiście napisze jak smakowalo i jak wyszlo.Paul66.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszlo wyśmienite,mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę, że smakuje! dla mnie to ciasto to także wspomnienia z dzieciństwa- jest mi bardzo miło i dziękuję za pozytywne komentarze! Pozdrawiam z Bieszczad!:)

    OdpowiedzUsuń