6 listopada 2012

Naleśniki ze szpinakiem i kurkami


Na powitanie pierwszy przepis:)

Naleśniki z kurkami i szpinakiem- szpinak ostatnio jadłam w przedszkolu, więc się początkowo obawiałam o smak, ale wyszły pyszne!

Zrobiłam ciasto na naleśniki wg mojego ulubionego przepisu, czyli dodawanie składników "na oko";):
mąka, mleko, jajko,szczypta soli, troszkę oleju, jak mam pod ręką to daję trochę wody gazowanej, ale jak nie mam to nic się nie dzieje :). Wszystkie składniki mieszam tak, żeby powstała gładka masa (uzupełniam mlekiem lub mąką, żeby miałby odpowiednią konsystencję). Smażę naleśniki i układam sobie na talerzyku.

Teraz farsz:
- ok.50 dag kurek
- 50 dag szpinaku (ja dałam świeży bo akurat był ale może być też mrożony)
-3 ząbki czosnku (tu zależy od indywidualnych upodobań)
- śmietana gęsta 18%
- 4 łyżki masła
-sól, pieprz, papryka słodka, zioła prowansalskie

Grzybki oczyściłam, posiekałam i wrzuciłam na patelnię, żeby się troszkę podsmażyły na masełku.
Szpinak umyłam, poszatkowałam troszkę i wrzuciłam do grzybków. Dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek.Wszystko to należy dusić, czasem podlewać trochę wodą, aż szpinak nabierze ciemno-zielonego koloru.Następnie dodaję śmietanę i przyprawy.Mieszam, żeby się masa nie przypaliła. Masa powinna być gęsta.Garnek z farszem zdejmuję z ognia.

Biorę naleśnik, nakładam farsz, zawijam i gotowe!:)
Proste,prawda?

Naleśniki te można także zapiec np. pod serkiem żółtym (piekarnik lub kuchenka mikrofalowa) i podać w takiej postaci. Dobrym towarzystwem jest też dla nich sos czosnkowy.
Pycha!!!


2 komentarze:

  1. kurki.. jeju, ile wspomnień! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dokładnie! pachnące lasem- szkoda tylko, że na świeże trzeba będzie teraz trochę poczekać:)

    OdpowiedzUsuń