24 listopada 2012

Ekspresowe ciasto na jesienno-zimową chandrę

Do biegu...gotowi...start!

Cały proces trwa niecałe 5 minut:) Tak, mówię o ekspresowym ciastku!
Inspirację znalazłam tu i tu.

Ponuro za oknem, człowiek ma ochotę tylko wpakować się do łóżka z książką i poleżeć...i tu najlepszym towarzystwem będzie ciacho prosto z kubeczka! A do tego soczek, gorąca czekolada, kawa- co kto lubi :)

Składniki:
1/4 szklanki mąki- ja użyłam pełnoziarnistej, ale można oczywiście pszennej
1 łyżka miękkiego masła + masło do wysmarowania kubka
1 jajko
2-3 łyżki cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
kilka kropel aromatu waniliowego

Do miski wrzuciłam wszystkie składniki i wymieszałam. Dodałam parę kawałków jabłka bo akurat jabłko+cynamon to jedno z moich ulubionych połączeń, ale można użyć innych owoców.
Kubek wysmarowałam masłem i przełożyłam do niego powstałą masę.
Tak oto przygotowany kubek włożyłam do mikrofali na ok.1,5 minuty :)
Ciasto powinno około 2-krotnie zwiększyć swoją objętość- troszkę wyrosło ponad kubeczek:).

 Ostrożnie wyjąć i...smacznego!!! Najlepsze na ciepło :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz